کهکشان بی رنگ
 
 
شنبه 6 اسفند 1390برچسب:استیو جابز, :: 17:11 ::  نويسنده : رحمانی

میلیاردری با حقوق سالیانه یک دلار

با پیشرفت تکنولوژی درهای بیشتری برای فعالیت های اقتصادی باز می شود. فعالیت های اقتصادی متنوع شده و افراد خلاق از این موقعیت بهترین استفاده را می برند.

نمونه این افراد را کم و بیش دیده ایم که بیل گیتس در راس آنهاست و پی یر امیدیار هم نمونه ی ایرانی چنین افرادی است. استیو جابز، یکی از افراد خوش فکری است که علاقه مندی مردم به موسیقی را با میل استفاده از تکنولوژی نوین تلفیق کرده و شرکتش دستگاهی به نام IPOD را به مردم سراسر جهان عرضه کرده است.

IPOD، یک دستگاه پخش کننده ی فایل های موسیقی با ساخت MP3 است که توسط شرکت اپل طراحی و عرضه شده است. در IPOD حافظه ای وجود دارد که به آن فضای بسیار زیادی برای ذخیره موسیقی می دهد. این دستگاه طوری طراحی شده است که می تواند فضایی معادل ۴۰ گیگا بایت را در اختیار کاربر قرار دهد. تا اکتبر ۲۰۰۴ حدود ۶۲ درصد فروش پخش کننده های موسیقی در بازار آمریکا، متعلق به IPOD بوده است.

جابز در فوریه ۱۹۵۵ به دنیا آمد، او مالک یکی از بهترین شرکت های کامپیوتری به نام Apple بود. استیو جابز از پدری مصری و مادری آمریکایی به نام جوآن سیمپسون در گریی بی واقع در ویسکانسین به دنیا آمد. اما خیلی زود پل و کلارا جابز او را به فرزندی پذیرفتند. او در سال ۱۹۷۲ از دبیرستان Home sted High School درکالیفرنیا فارغ التحصیل شد و بعد از یک ترم در کالج Read از آنجا خارج شده و با دوست خود استیو ورنیاک، شرکت اپل را تاسیس کرد.

در سال ۱۹۸۵ جابز شرکت Next computer را تاسیس کرد و در سال ۱۹۹۷ پس از ۱۲ سال دوری از شرکت اپل مجددا به این شرکت بازگشت. در ۳۱ جولای سال ۲۰۰۴، جابز تحت عمل جراحی قرار گرفت تا غده سرطانی لوزالمعده اش جدا شود. در زمان غیبت جابز که نزدیک به یک ماه بود، تیم کوک مدیر فروش جهانی اپل، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.

نکته جالب توجه درباره ی جابز این بود که حقوق سالیانه اش تنها یک دلار بود و از به همین دلیل او نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است.

سرانجام استیو جابز در سال ۲۰۱۱ و در اثر متازتاز سرطان پانکراس دچار ایست تنفسی شد و در سن ‌۵۶ سالگی درگذشت.



             فروشنده ی لباس های ارزان قیمت

استفان پرسون، دومین مرد میلیاردر کشور سوئد است که هم اکنون در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد.

استفان، زمانی با ۱۷٫۷ میلیارد دلار ثروت در رده سی و پنجم جدول میلیاردرهای جهان قرار داشت. استفان پرسون ثروت میلیاردی خود را باید مدیون پدرش ارلینگ باشد. وی رییس فروشگاه های زنجیره ای “HENNES & MAURITZ” است. پدرش در سال ۱۹۴۷ این فروشگاه زنجیره ای را تاسیس کرد. این فروشگاه ها در ۲۰ کشور اروپایی و آمریکای شمالی، بیش از ۱۰۰۰ شعبه دارد.

ارلینگ در سال ۱۹۱۷ به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۸، “WIDFORSS MAURITZ” که یک فروشگاه لوازم شکاری بود را خریداری کرد و تصمیم گرفت در زمینه پوشاک فعالیت کند. ارلینگ در حین خرید این فروشگاه، لوازم موجود در آن را نیز خریداری کرد و از همین رو پس از تغییر نام فروشگاه به “HENNES & MAURITZ” که اکنون به “H&M” معروف است، کار را با فروش لباس زنانه و مردانه آغاز کزد.

در سال ۱۹۸۲ پسر ارلینگ پرسون، استفان پرسون مدیریت “H&M” را بر عهده گرفت. خانواده پرسون ها ۳۳ درصد سهام شرکت را در اختیار دارند و ۶۹ درصد حق رای دارند. شهرتی که امروزه “HENNES & MAURITZ” دارد به خاطر فروش لباس های ارزان قیمت است. امروزه “H&M” بیش از ۴۰ هزار پرسنل دارد. با این که قیمت های “H&M” معمولا در حد حراجی های فروشگاه های دیگر لباس است، اما این شرکت توانسته است از طریق تبلیغات صحیح در مجلات مد و تاسیس فروشگاه هایش در مکان هایی که اساسا لباس های گرانقیمت طراحان مطرح به فروش می رسد، مشتریانی که به دنبال بهترین ها هستند را به خود جذب کند.

در فوریه ۲۰۰۴، فروشگاه معتبر “GAP” تمام بازار فروش خود را در کشور آلمان به رقیبش یعنی “H&M” واگذار کرد. فروشگاه “GAP” یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پوشاک در ایالات متحده است. این فروشگاه که مقر آن در سانفرانسسکو در کالیفرنیاست، یکی از رقبای “H&M” است که در کانادا، اروپا و ژاپن به طور گسترده فعالیت دارد. شرکت “H&M” اولین بار در ۳۱ مارس ۲۰۰۰ خود را درگیر بازار آمریکا کرد.

خیابان مشهور “FIFTH AVENUE” جایی است که “H&M” در آن جا حضور پیدا کرده و تاکنون موفق نیز بوده است. به دنبال این موفقیت “H&M” چند شعبه دیگر در نیویورک و سیراکوس و اوتیکا نیز دایر کرد. در سال ۲۰۰۴ این شرکت به سراغ بازار کانادا رفت و اولین شعبه خود در این کشور را در “FAIR VIEWMAN” تورنتو تاسیس کرد.



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 5:42 ::  نويسنده : رحمانی

            برادران جدا نشدنی فرانسوی، میلیاردرهای خوشبو!

بسیاری از شرکت های معتبر تجاری توسط اعضای یک خانواده اداره می شود و یا پس از بازنشستگی پدربزرگ به پسرش و سپس به نوه او رسیده است. این تجارت خاندانی در بسیاری از کشورهای دنیا، یکی از رموز موفقیت محسوب می شود.

جرارد و آلن ورثیمر، برادران فرانسوی نیز اکنون با مدیریت شرکتی که از پدر بزرگ خود به ارث برده اند، یکی از بانفوذ ترین تجار این کشور محسوب می شوند.

پیر پسر ژاک ورثیمر و آلنه فیشر پدربزرگ جرارد و آلن است که با تلاش و کوشش بسیار توانست شرکت تولید کننده عطر و لوازم آرایشی " هاوس اف شنل " را تاسیس کند. شرکتی که جرارد و آلن را جزو برترین ثروتمندان فرانسه قرار داد.

جرارد متولد سال 1950 میلادی و یک سال کوچک تر از آلن است. این دو برادر به سلطان عطر و ادکلن فرانسه مشهور هستند و فعالیت آنها در این زمینه به رشد شرکت هاوس اف شنل کمک بزرگی کرده است. اکنون ریاست این شرکت در اختیار برادر بزرگ تر یعنی آلن است و جرارد نیز به عنوان یکی از اصلی ترین سهامداران این برند، از اعضای کلیدی آن محسوب می شود. بر اساس گزارش های منتشر شده، این دو برادر به شدت عاشق فعالیت های تجاری خود هستند و علاوه بر آن هر دو به سوارکاری علاقمند هستند و به همین دلیل چندین جایگاه و زمین مسابقه دارند که معروف ترین آنها " پرسل فارم " در فرانسه  و یا " ورثیمر فارم " در ایالات متحده آمریکا است.

شرکت خصوصی هاوس اف شنل در زمینه ی مد فعالیت می کند. این شرکت در دهه ی 10 میلادی توسط کوکو شنل آغاز به کار کرد. این شرکت بعدها توسط گلوریالی و ورونیکا کلمن از فرزندان پیر ورثیمر که از شریکان کوکو محسوب می شد، به فعالیت هایش در بازارهای فرانسه ادامه داد.

با مدیریت زنانه گلوریا ورنیکا، هاوس اف شنل در سال 1925 نخستین البسه خود را وارد بازار کرد. آنها توانستند با ارائه مدل های جدید، صنعت پوشاک فرانسه را تغییر دهند. موفقیت های پی در پی سبب شد تا این شرکت به تولید لوازم آرایشی - بهداشتی، از جمله ارائه بهترین عطر و ادکلن ها به بازار روی آورد. تحول در این بازار برند هاوس اف شنل را به سرعت بین اهالی پاریس و لندن مشهور و محبوب کرد.

چند سال بعد، مدیران این برند تصمیم گرفتند تا فروشگاهی را با نام " شنل مودز " در پاریس راه اندازی کنند و برای تبلیغ بیشتر از هنرپیشگان زن فرانسوی دعوت کردند تا از این فروشگاه بازدید کنند. پس از کنترل این شرکت توسط جرارد و آلن ورثیمر، هاوس اف شنل به غیر از فعالیت در زمینه مد و لوازم آرایشی به ارائه مجموعه های جواهر و طلا پرداخت. در سال 1932، شنل نخستین نمایشگاه جواهر و طلای خود را افتتاح کرد و به ارائه بهترین مجموعه ها از الماس پرداخت.

آلن و جرارد معتقدند که تبلیغات می تواند حوزه فعالیت آنها را گسترش دهد، از همین رو با دعوت از نیکول کیدمن نخستین فیلم تبلیغاتی خود را پخش کردند. در این فیلم که کیدمن نقش مشهورترین زن جهان را بازی می کند و رودریگو سانتورو یکی از هنرپیشگان معروف برزیلی، نقش نویسنده ای را در اختیار دارد که عاشق کیدمن است. برای ساخت این فیلم که توسط کارگردانان موفق جهانی ساخته شد، ماه ها زمان صرف شد. در نهایت این فیلم سه دقیقه ای که حدود 22 میلیون یورو برای برادران ورثیمر هزینه در بر داشت، عنوان گران ترین تبلیغ در تاریخ جهان را به خود اختصاص داد.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کهکشاه بی رنگ و آدرس zxa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







javahermarket